piątek, 29 listopada 2013

Na noc św. Andrzeja dziewkom z wróżb nadzieja!

Hejka misiaczki! <3
Jak wiecie w noc z 29 na 30 listopada obchodzimy wigilię świętego Andrzeja, powszechnie znaną jako Andrzejki. Spotykamy się wtedy ze znajomymi wspólnie bawimy i wróżymy. Jednak nie zawsze tak to wyglądało. Początkowo Andrzejki przeznaczone były tylko dla niezamężnych panien, traktowano to bardzo poważnie, a wróżby odprawiano w samotności, później organizowano je w niewielkich grupkach także w żeńskim gronie. Współcześnie wszyscy bawimy się razem tańczymy, wróżymy i dobrze się bawimy. ;) Jednymi z najbardziej popularnych wróżb to między innymi: układanie butów do progu, skórka z jabłka, lanie wosku, kubeczki i serducho z imionami. W tym poście chciałam przedstawić kilka innych wróżb, o których sama niedawno się dowiedziałam. Wybrałam takie, które można wykonać samodzielnie w domu, z myślą o tych co zostali w swoich "czterech kątach", ale i nie tylko. :D



SZPILKI   
  Do tej wróżby potrzebne jest 7 lub 13 szpilek. Trzeba włożyć je do kubeczka, potrząsnąć i wysypać na stół, przykryty czerwonym obrusem. Następnie należy odczytać, jakie literki zostały utworzone przez rozsypane szpilki. Jeśli ułożą się literki - odczytujemy znaczenia wypisane poniżej. Jeśli zaś znak będzie nieczytelny - należy tylko raz!!! powtórzyć czynność, a jeśli odczyt litery znów będzie niemożliwy do rozszyfrowania, tłumaczymy go tak "To jest tajemnica, nie możesz dziś poznać odpowiedzi na żadne swoje pytanie"

A - przed Tobą podróż lub przeprowadzka
 
E - pozytywne efekty w nauce 

H - szczęście w miłości 

K - odniesiesz sukcesy towarzyskie lub zawodowe 

L - uważaj na złodzieja-kieszonkowca (jeżeli litera jest odwrócona - ostrzega przed chorobą lub wypadkiem 

M - wyjątkowo korzystna propozycja zawodowa 

N - dobra passa we wszystkich sferach życia w najbliższej przeszłości 

T - możesz liczyć na pomoc oddanych przyjaciół 

W - uważaj na oszustów wokół siebie

V - ktoś będzie chciał Cię wykorzystać dla osiągnięcia własnego celu 

X - szczęście sprzyja Ci we wszystkim



WRÓŻBY Z KARTECZKAMI  
a) Karteczka pod poduszką
Zanim pójdziemy spać, należy przy ogniu świec napisać na karteczkach imiona osób, które nam się podobają (zależy, kto sobie będzie wróżył: dziewczyna czy chłopak, więc wypisujemy imiona damskie albo męskie) i z którymi planujemy wspólną przyszłość. Następnie, tuż przed snem, włożyć je pod poduszkę i rano musimy wyciągnąć jedną z karteczek. Tak będzie nazywał się Twój przyszły partner.


b) Imiona z kalendarza
Można też wróżyć z imion zapisanych w kalendarzu. Trzeba zamknąć oczy i w pokoju, gdzie są zapalone świece, otworzyć na chybił trafił kalendarz z imionami. Jeśli to kalendarz ścienny - mamy możliwość jedną, jeśli posługujemy się kalendarzem książkowym, musimy zasłonić palcem określony dzień. W ten sposób wywróżymy sobie imię przyszłego wybranka. Najczęściej w kalendarzach jest kilka imion w danym dniu, liczy się pierwsze damskie lub męskie imię, zapisane pod określona datą. Uwaga! Data nie ma żadnego znaczenia! 




WRÓŻBA Z ZAPAŁKI
Pomyśl sobie życzenie i zapal dwie zapałki. Trzymaj je płonącymi łebkami do góry. Jeżeli zapałki będą palić się “ku sobie", życzenie się spełni w ciągu roku, a jeśli nie -będziesz musiała dłużej poczekać na jego realizację.



WRÓŻBA SENNA
Do tej wróżby należy się bardzo przygotować. Cały dzień pościć a przed snem przygotować sobie i zjeść pszenny, słony placek. Przed pójściem spać należy zmówić pacierz 7 razy a następnie 3 razy wypowiedzieć słowa:
"Święty Andrzeju
Mój dobrodzieju
Kto ma moim być
Niech mi poda pić."

Osoba, która poda nam pić we śnie będzie osobą z którą spędzimy resztę swojego życia.



WŁOS
Na własnym włosie odmierz palcami kolejne litery alfabetu. Jeśli włos jest długi, trzeba powtórzyć liczenie aż do skutku. Litera która wypadnie na końcu włosa to inicjał imienia lub nazwiska przyszłego partnera.




A jak wy spędzacie Andrzejki i jakie są wasze ulubione wróżby?

16 komentarzy:

  1. Niezbyt obchodzę Andrzejki, ale przyznaję, że to bardzo ciekawe :)

    lolliesolies.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zostaję w domu i mam maraton :D

    www.diamonds44.blogspot.com skomentuj :) jak się podoba to zaobserwuj :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idę do koleżanki.
    Zaobserwowałam i liczę na rewanż !

    http://zeta354.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz świetnego bloga i świetnie piszesz! Widać, że wkładasz w to wiele serca <3 A wygląd ? Jest prześliczny! Może obserwujemy? byłoby mi bardzo miło! (odpisz u mnie)

    paula-paulka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam imprezę :)
    http://j-u-l-u-s.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja raczej nie ochodzę Andrzejek ;d.Ale niektóre wróżby są naprawdę ciekawe.

    www.olapassions.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię lać wosk xD I piekło-niebo. Ogólnie raczej sobie nie wróżę :)
    Obserwuję i liczę na rewanż :)
    http://kochaj-szanuj-snij.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. yay, my w szkole mielismy wrozby :D wyszlo mi ze moj maz bedzie bezrobotnym xD

    sali-pno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham Andrzejki <3 choć w tym roku impreza nie wypaliła :c
    http://welcome-to-the-jungleee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja nie wierzę we wróżby Andrzejkowe ;)

    http://alekssandrasssss.blogspot.com
    mogłabyś kliknąć w banner Sheinside? :)
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Andrzejki są fajne. Zawsze jakieś wróżby muszą być ! ;))
    Blog przepiękny, a tło cudne :)
    Zapraszam na swój:
    http://magic-music-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny ten twój blog ;)
    jestem pierwszy raz, może obserwujemy?

    malinkaxpp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja na andrzejki byłam u przyjaciółki na noc ale zapomniałyśmy o andrzejkach ;) Za rok nadrobię :D Ciekawe wróżby nawet nie wiedziałam o istnieniu połowy z nich ^^ Pozdrawiam
    http://pusta-szklanka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Swietna notka!!! Bardzo pomocna i super rzeczy pokazalas :)

    zapraszam http://simplepromise-simplepromise.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne te wróżby... trochę się spóźniłam z ich przeczytaniem. Może okarzą się pomocne za rok :3
    Pozdrawiam, obserwuję i liczę na rewanż :3
    http://just-click-to-heaven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń